Lähetystyö

Lähetyksen sanoma on viesti Jumalan rakkaudesta.
LähetystyöLinkki avautuu uudessa välilehdessä on seurakunnan perustehtävä, joka perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn:

”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.” Matt. 28:18-20

Voimme jokainen olla lähetystyön tukijoita välittämällä eteenpäin sitä iloa, että Jumala rakastaa meitä ja on lähettänyt Poikansa syntiemme sovitukseksi.

Lähetyksen tärkein tehtävä on viestin vieminen Jumalan rakkaudesta ja Vapahtajasta, joka kutsuu yhteyteensä kaikkia. Ihmisten kokonaisvaltainen auttaminen on osa tätä viestiä, mikä näkyi myös Jeesuksen antamassa esimerkissä.

Lähetystyö on lähtemistä ja lähettämistä. Joku saa kutsun lähteä maan ääriin julistamaan evankeliumia sanoillaan ja käsillään. Toisen tehtävä on lähettää rukouksin, taloudellisesti ja avustamalla. Jokainen meistä on kutsuttu lähetystyöhön. Onko sinun paikkasi lähteä vai lähettää?

Nimikkolähetit ja ystävyysseurakunta

Tällä hetkellä Ranuan seurakunnalla on nimikkolähetteinä Janne ja Teressa Juhaninmäki Tansaniassa (Suomen Lähetysseura) sekä Pirkko Said Israelissa (Lähetysyhdistys Kylväjä).

Inkerin kirkossa Ranuan seurakunnalla on ystävyysseurakunta Moskovan Pyhän Kolminaisuuden seurakunta.

Toimintamme lähetystyön hyväksi

Lähetys ja virsi-iltoihin tai iltapäiviin kokoonnumme seurakunnassamme virsien, Sanan, rukouksen ja lähetyskuulumisten merkeissä seurakuntatalolla tai kodeissa. Teemme retkiä valtakunnallisille, hiippakunnallisille ja rovastikunnallisille lähetysjuhlille. Informoimme lähiseurakuntien lähetystapahtumista ja osallistumme niihin mahdollisuuksien mukaan. Seuraa paikallislehti Kuriirin kirkollisia ilmoituksia ja seurakunnan kotisivuja ja tule mukaan.

Kauneimmat joululaulutLinkki avautuu uudessa välilehdessä soivat myös meidän seurakunnassamme lähetystyön merkeissä.

Seurakunta ja lähetyksen väki suunnittelee ja toteuttaa erilaisia tapahtumia seurakunnassamme, yhdessä kirkon järjestöjen ja herätysliikkeitten kanssa. Olemme toteuttaneet erityyppisiä jumalanpalveluksia ym. tapahtumia. Tule mukaan seurakuntaan ideoimaan ja toteuttamaan!

Haluatko Sinä mukaan lähetystyöhön, seurakunnan toimintaan?    Olisiko oma kummilapsi Suomen LähetysseuranLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta sinun juttusi? Onko Sinulla uusia ideoita? Haluaisitko käyttää aikaasi hyvään tarkoitukseen?  Haluaisitko tutustua kaukaisiin maihin ja niiden ihmisiin?

Jokaista tarvitaan! Tule ja anna lahjoistasi Jumalan valtakunnan työhön!

Mitä minä voin tehdä lähetystyön hyväksi?

• Tule mukaan!
• Tule seurakunnan lähetystapahtumiin ja retkille
• Sytytä kynttilä lähetyskynttelikköön kirkossa
• Rukoile lähettiemme puolesta
• Pidä yhteyttä lähetteihin vaikka postikortilla, sähköpostilla tai kirjeellä
• Lahjoita leivonnaisia tai käsitöitä
• Lahjoita rahaa kolehtiin kirkossa tai kahvirahana lähetysillassa
• Tilaa tuotteita Suomen Lähetysseuran tai muiden lähetysjärjestöjen kaupoista
• Osta lähetysmyyjäisistä
• Ryhdy kummiksi kaukaiselle lapselle ulkomailla, lisätietoa lähetysjärjestöiltä tai lähetyssihteeriltä
• Osta onnenlahjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Suomen Lähetysseuralta, vaikka puuntaimi kehitysmaahan
• Ole ennakkoluuloton erilaisia ihmisiä ja kulttuureja kohtaan
• Vaikuta itse eri tavoin siihen, että seurakuntamme on ulospäin avoin ja ihmisiä sisälleen rakastava
• Pidä evankeliumin sanan ja rakkauden palvelun viemistä kaikille ihmisille seurakunnan perustehtävänä
• Keksi oma lähetystempaus, talkoot, tapahtuma ja vinkkaa siitä seurakunnan työntekijälle
• Tule lähetystyön vapaaehtoiseksi, kysy lisää seurakunnasta

nuorisotyönohjaaja, lähetyssihteeri

Varhaisnuoriso-, rippikoulu-, nuoriso- ja lähetystyö

Nuorisotyönohjaaja ja lähetyssihteeri 1.5.2016 lähtien

Taloudellinen tukemme lähetykselle

Talousarviotukemme lähetysjärjestöille noudattaa suunnilleen piispainkokouksen suositusta 2 % arvioiduista verotuloista. Pääasialliset tuen saajat ovat Suomen Lähetysseura ja Lähetysyhdistys Kylväjä joiden kautta meillä on ja on ollut nimikkosopimuksia, mutta yhteistyöllä ja talousarviovaroin avustamme kaikkia kirkkomme virallisia lähetysjärjestöjä.

Lähetystyötä voi tukea myös vapaehtoisella lahjoituksella. Voit antaa lahjoituksesi Ranuan seurakunnan tilille FI85 5644 6610 0000 34, viestikenttään ”Ranuan seurakunta lähetystyö” ja nimikkolähetin tai kohteen nimi.