Hautajaiset

Lämmin osanotto läheisesi kuoleman johdosta.

Hautaansiunaamisessa me annamme poisnukkuneet rakkaamme hyvän Jumalan käsiin. Me saatamme ja hyvästelemme elämän ja kuoleman rajalla, ja siunaamme heidät odottamaan ylösnousemuksen päivää.

Kirkkoherranvirasto auttaa hautajaisjärjestelyissä: hautajaisten ajankohdan, kirkon, papin ja kanttorin varaaminen onnistuu samalla kertaa. Muistotilaisuus on myös mahdollista pitää seurakunnan tiloissa.

Kun läheinen on poissa, ohje surukotiin ja hautaustoimen hinnasto

Hautajaiset

Suru on luonnollinen tapa kohdata menetys. Samalla myös oman elämän rajallisuus tulee vastaan. Hautajaiset on omaisille tärkeä hetki suremiseen ja keskinäiseen lohdutukseen.

Omaisen tunteet ja surutyö

Hautajaisten suunnittelussa ja toteutuksessa seurakunnan työntekijät ovat apuna. Voit olla yhteydessä oman seurakunnan kirkkoherranvirastoon, päivystävään pappiin tai hautaustoimistoon. Siunaustilaisuus ja muistotilaisuus tarjoavat läheisille mahdollisuuden yhteiseen surutyöhön.

Hautaan siunaaminen