Seurakuntatalo

Pappilantie 11 A 1, 97700 Ranua

050 4939 234 virasto

050 3041 161 talouspäällikkö

Tiedustelut ja varaukset virastosta (050 4939 234) tai taloustoimistosta (050 304 1161)

Tila soveltuu juhliin, konsertteihin ja kokouksiin.

Pöytäkalustus 160 henkilölle. Tiloissa on valkokangas salissa, kahviossa ja kokoushuoneessa. Pyydettäessä dataprojektori on asiakkaiden käytössä ja talossa on vierailijoille internet-yhteys.

Seurakunnan omistamat vuokrakiinteistöt

Seurakuntatalon takana on vuonna 1916 valmistunut vanha pappila, joka toimi aikoinaan kirkkoherran asuntona. Nykyisin vanha pappila on Ranuan kunnalla vuokralla ja se toimii museona.

Vanha pappila, museo

Vanha pappila, Pappilantie 11 C

Seurakuntatalon vieressä on vuonna 1914 valmistunut pikku pappila, joka toimi aikoinaan pappilan palvelusväen asuntona. Nykyisin pikku-pappila on Ranuan Invalidit ry:lla vuokralla ja toimii heidän kerhotiloinaan. Pikku-pappila siirtyy 1.1.2024 seurakunnan ja invalidien yhteiskäyttöön. Seurakunta vuokraa tiloja myös ulkopuolisille toimijoille 1.1.2024 alkaen ja  partiokolo siirtyy pikku-pappilaan.

Pikku pappila, Pappilantie 11 B

Seurakuntatalo on valmistunut vuonna 1976. Pinta-alaltaan 556 m² tiilirakenteisen seurakuntatalon suunnittelusta on vastannut Suunnittelukeskus Oy. Seurakuntalon tasakatto on muutettu harjakatoksi ja ilmastointi uusittu kesällä 2008.

Seurakuntatalon pääovesta (sisäänkäynti 11 A 1) on pääsy seurakuntasaliin, päiväkerho- ja kokoustiloihin sekä kahvio-keittiöön. Keittiössä on suurtalouskeittiövälineistö.

Seurakuntasali   etualalla, oikealla kahvio

Rakennukseen kuuluvat juhla- ja ruokasalin lisäksi kokoushuone, keittiötilat  ja säilytystiloja. Seurakuntatalo peruskorjattiin vuonna 1999. Suunnittelusta vastasi arkkitehti Jari Hintsala. Seurakuntatalo soveltuu hyvin perhejuhlien ja konserttien pitopaikaksi. Viihtyisässä ja kodikkaassa seurakuntatalossa on 150 istumapaikkaa. Mm. perhejuhlia voidaan järjestää 160 hengelle lisäkalustuksella.

Päiväkerho- ja perhekerhotoiminta on siirretty syyskuussa 2020 seurakuntatalosta Pappilan kerhotiloihin, kirkkoherranvirastorakennuksen entiseen asuntopäätyyn (Pappilantie 11D2).

Seurakuntatalon diakonia- ja nuorisotoimisto sekä nuorisotilat (sisäänkäynti Pappilantie 11A2).

Eteinen ja diakonian asiakkaiden odotustila       Nuorisotilan oleskeluhuone

Entinen asunto-osa on otettu diakonia- ja nuorisotyön toimisto- ja toimitiloiksi vuonna 2000.  Tiloihin tehtiin kattava remontti vuonna 2016, jolloin tiloista tehtiin samalla esteettömät. Tilat löytyvät seurakuntatalon päädystä. Seurakunnan omien nuorisokerhojen lisäksi nuorisotilat toimivat partion kolotiloina. Nuorisotilat, joihin kuuluu oleskelutilan lisäksi pieni keittiö, otettiin vuokrakäyttöön syksyllä 2019.

Tiedustelut ja varaukset:

0103960000 kirkkoherranvirasto, vaihde

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
Pysäköinti Pysäköinti
wc wc

ti 19.3. klo 11.00 -13.00

Pappilantie 11 A 1, 97700 Ranua

Hyvän mielen keittolounas

Hyvän mielen keittolounas srk-talolla tiistaina 19.3. klo 11-13. Huom. Tapahtumassa kuvataan.